fredag den 22. august 2014

Flugt

Er det en flugt at motionere? Er det en dårlig undskyldning for "mig tid"? For at slippe for at føle sig klemt i familien?

Jeg holder af at træne. Jeg synes ikke at jeg gør det i ekstrem grad. Egentlig burde jeg nok gøre det mere end jeg gør. Det er jo en god undskyldning for at give tid til mig selv. Føle mig selv. Og det er også en nødvendighed. Det er jo en af de ting, der give mig overskud.

Ja, motion er en flugt. Det fungerer som en ventil, hvor jeg et kort øjeblik kan være alene med mig selv. Og noget hvor jeg kan vende hjem med lidt mere overskud end jeg da jeg tog af sted.

...sådan virker det intellektuelt. Men når man står midt i det. Og endnu engang forlader det bombekrater, man kalder hjem og familie, for at dyrke sig selv. Så bliver man spurgt..og man spørger sig selv (jeg spørger mig selv): Kan det ikke vente? Bare denne ene gang? Men hvad nu hvis dette er det eneste, der kan give mig tilstrækkelig energi til resten?

Motion er en flugt. Men jeg har også en forpligtelse til at samle den energi og det overskud, som jeg skal bruge på hverdagen, andetsteds. Så jeg spænder hjelmen, giver den gas og kommer hjem med energi til at rydde bombekrateret.

...og så skal jeg minde moren om at hun skal passe sin egen træning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar